Kuvaajaesittely: Seppo Rantala

Kultaranta 30.3.2018 © Seppo Rantala    

Koska aloitit kuvaamisen?
Kuvattu seuran studiolla
© Seppo Rantala 

Aloitin ensimmäisen kerran jos 1970-luvulla, mutta silloin kuvaaminen jäi nopeasti unohduksiin. Vakavammin paneuduin harrastukseen vuonna 2009 Raision kameroiden peruskurssilla. Siitä alkaen olen ollut seuran jäsen. Vuodesta 2019 olen ollut seuran puheenjohtaja.

Mitä kuvaat?

Kuvaan laajaa aihepiiriä, mutta maisemat ja henkilökuvat ovat lähinnä sydäntäni. Myös eläimet ovat kivoja, jos vain kohdalle osuvat. Olen innokas matkaaja, ja monet kuvistani ovat matkoiltani eri maista. Olen aktiivisesti mukana Turunmaan perinneveneyhdistyksessä ja kuvannut perinnevene Auran kilpailuja ja matkoja - katso
http://perinnevene.com/index.phtml/art/5605/t/articles1


Perinnevene Aura Aurajoella  © Seppo Rantala 

Teen myös panoraamoja, ja opettelen studiotyöskentelyä.

Missä olet pitänyt näyttelyitä?

Kuu kuvattuna Kultarannan
kivilinnan katolla 07.05.2020
© Seppo Rantala

Olen osallistunut aktiivisesti Raision Kamerat ry:n näyttelyihin. Minulla on ollut myös omia näyttelyitä, joko yksin tai yhdessä toisen kuvaajan kanssa. Joitakin kuviani on myös ollut SKsL:n näyttelyissä.

Oletko kova kilpailemaan?

Osallistun yleensä seuran sisäisiin kilpailuihin aktiivisesti, ja olen useasti ollut kärkisijoilla vuoden kuvaaja -pistekilpailussa, viime vuonna voitin sen.

Mikä kuva on ollut sinulle erityisen merkittävä?

Erityisesti mieleeni on jäänyt, kun onnistuin saamaan kuun kuvattua Kultarannan yläpuolelle. Kuva esiteltiin myös Sauli Niinistölle.

Lisää kuviani löydät Flickr-sivultani https://www.flickr.com/photos/137677553@N05/albums


Korona Haunistenaltaalla 07.10.2015 © Seppo Rantala

Kaunispään tykkylumia tammikuussa 2021 © Seppo Rantala

Kuvattu Kesärannan koulutuspäivänä © Seppo Rantala

Kaunispäältä kuvattu kuun lasku 04.01.2018 © Seppo Rantala

Kaunispää panoraama © Seppo Rantala




Kaikki kuvat © Seppo Rantala


Kommentit